środa, 7 stycznia 2015

Obiad na szybko 1 - Kurczak pieczony w folii aluminiowej

Przepis przyszedł mi do głowy szybko i spontanicznie. Obiad naprawdę szybki do przygotowania, smaczny i zdrowy. Po powrocie ze szkoły zależy mi na tym, by w miarę szybko przygotować posiłek, zjeść i zabrać się za wykonywanie tego, co muszę zrobić... Ale do rzeczy :)

Co będzie nam potrzebne?


  • filet z piersi kurczaka
  • mały brokuł
  • przyprawy i zioła
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 plasterki cebuli


Kurczaka nakłuwamy nożem w kilku miejscach, robiąc tym samym małe otwory. Czosnek kroimy w plasterki i wypełniamy nimi nakłucia w filecie. Następnie mieszamy w miseczce ulubione przyprawy i zioła (ja wybrałam słodką i ostrą paprykę, szczyptę soli, tymianek i bazylię) i nacieramy nimi kurczaka. Urywamy kawałek folii aluminiowej - tyle, aby móc owinąć pierś z każdej strony. Układamy na folii plasterki cebuli, na nie kładziemy naszego kurczaka, dokładnie zawijamy folią. Wstawiamy do rozgrzanego do 220 stopni piekarnika. Pieczemy 30 minut - gotowe. W międzyczasie przygotujmy gotowany na parze brokuł.






PS. Pieczenie w folii aluminiowej to dobre rozwiązanie. Żywność nie traci tak wielu wartości jak w przypadku zwykłego pieczenia. Poza tym aromat potrawy, jaki unosi się po rozwinięciu folii, jest nie do opisania! 

Koniecznie wypróbuj mojego przepisu, 
Kasia FitStyle


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz