wtorek, 5 sierpnia 2014

Na dobry początek...

To, jak zaczynamy, przekłada się na to, jak będziemy realizować swój cel, zadanie, dlatego dobry start to fundament dla naszego sukcesu.

Jeżeli uważasz, że chcesz coś zmienić w swoim życiu, aby poprawić swój wygląd i czuć się o wiele lepiej, nie ma lepszego momentu niż właśnie TERAZ. Nie mam na myśli tego, że w tej chwili masz zrobić 100 brzuszków :) Zanim zaczniesz życie w stylu Fit, musisz się nieco przygotować, zrób krok naprzód i wyjdź swojemu szczęściu naprzeciw!!

1. Zapewnij sobie matę, strój do ćwiczeń, obuwie sportowe.
Upewnij się, że Twoje obuwie zapewnia Tobie poczucie komfortu. Ja z reguły ćwiczę na macie, więc ćwiczę po prostu na boso...

2. Stwórz swój kalendarz miesięczny i plan treningowy.
Jest to bardzo pomocne, jeżeli chodzi o systematyczność w ćwiczeniach. Jeżeli postanowisz wcześniej, że danego dnia wykonasz jakiś konkretny trening, wtedy łatwiej jest się Tobie go podjąć. Gdy ja nie zapisywałam sobie, że jakiegoś dnia mam wykonać dany trening, wtedy łatwiej było mi znaleźć sobie wymówkę, dla której po prostu odpuściłam sobie ćwiczenia tego dnia. Prowadzenie kalendarza miesięcznego to także dobra motywacja. Z biegiem czasu zaczynasz dostrzegać swój progres, ponieważ zapisywanie czasu, rodzaju i intensywności ćwiczeń pozwala zauważyć Twoje postępy.

3. Zapisuj, co jesz.
Jedz pięć posiłków dziennie, mniej więcej co 3 godziny. Staraj się nie podjadać między ustalonymi posiłkami. Notuj spożywane dania.

4. Oceniaj siebie.
Wystawiaj sobie tygodniowe oceny w dwóch kategoriach: żywienie i treningi
Codziennie możesz zdobyć 10 punktów, 1 posiłek to 2 punkty. Punkty ujemne możesz zdobyć za oszustwo (podjadanie między posiłkami, zjedzenie wysokokalorycznej babeczki itp.)
Podobnie z treningami - codziennie masz do zdobycia 10 punktów. Za niewykonany trening jest 0 punktów, za niecały 5, za cały 10.
Zbieranie punktów to dobry sposób na motywację, ponieważ chcesz wypaść jak najlepiej w swoim cotygodniowym rankingu :)

5. Zmierz się...
Wykonuj pomiary swojego ciała raz w miesiącu i zapisuj je. To wspaniała satysfakcja, kiedy widzisz jak z miesiąca na miesiąc centymetry idą w dół... Dla lepszego zobrazowania polecam też robić sobie zdjęcia, najlepiej w bieliźnie, tego samego dnia, w którym wykonywane są pomiary

6. Pij dużo wody!
Picie wody mineralnej ma wiele zalet, m.in. pomaga przy odchudzaniu i dobrze wpływa na wygląd naszej cery. Zaleca się pić minimum 1,5 l wody dziennie.

7. Zjedz przed treningiem i po nim
To ważne, ponieważ posiłek zapewnia siłę podczas treningu, przez co ten jest bardziej efektywny. Natomiast jedzenie po ćwiczeniach jest istotne, aby zamiast tłuszczu nie spalać naszych mięśni... Wtedy najlepiej zjeść coś białkowego, ja zwykle wybieram serek wiejski.

8. Nie traktuj ćwiczeń jako niemiłego obowiązku, ale jako przyjemny nawyk.
Podchodzenie do ćwiczeń z przymusu szybko zniechęca. Niech ćwiczenia sprawiają Tobie przyjemność, uśmiechaj się, urozmaicaj co jakiś czas swoje treningi. Pamiętaj, że trening jest świetnym sposobem na rozładowanie emocji, znudzenie, stres, smutek, a także poczucie samotności




Ćwiczenia stają się nawykiem. Ćwiczę od lutego i nie wyobrażam sobie teraz, abym miała z nich zrezygnować. Moje życie zmieniło się o 180 stopni i kocham to, jak teraz wygląda. Jestem z siebie dumna, lubię swój wygląd i cały czas go ulepszam, to mnie uszczęśliwia. Znalazłam szczęście w sobie, a pomogła mi w tym aktywność fizyczna.

2 komentarze:

  1. Swietny poczatek! :) Ja chce schudnac ale nie mam tyle motywacji, straszny ze mnie len , wstydze sie zaczac biegac, jesli juz to rano ale jak tu wstac ; c moze w koncu zaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcieć, to móc... Uwierz, że jeżeli zaczęłabyś ćwiczyć i zobaczyłabyś, ile to przynosi Tobie pozytywnej energii i radości, to nie potrafiłabyś przestać :) A co do wczesnego wstawania - dla mnie wstawanie na trening kiedyś też było nie do wyobrażenia, a teraz wstaję o 6, ćwiczę i na 8 do pracy. Zauważyłam, że poranny trening sprawiał, że miałam więcej siły przez cały dzień.

      Usuń